Het marmeren modehuis van Céline

Het marmeren modehuis van Céline

Blauwgroen getint marmer en piramidevormen: de nieuwe flagshipstore van Céline is uniek in zijn soort. Het Franse modehuis heeft zich genesteld in het Miami Design District, een gebied dat steeds meer bekendstaat om zijn hedendaagse architectuur, chique storedesigns en kunstgaleries.

Van de gevels tot de vloer en van de muren tot het plafond: alles in de winkel van Céline is volledig van marmer gemaakt. Om precies te zijn van het Braziliaanse marmer Pinta Verde, dat een blauwgroene kleur heeft. Het zorgt er volgens ontwerper Valerio Olgiati voor dat de ruimte lijkt op ‘een intern universum’.

De winkel bestaat uit twee verdiepingen. Op de begane grond is een expositieruimte, terwijl een verdieping hoger de schoenen...

Blauwgroen getint marmer en piramidevormen: de nieuwe flagshipstore van Céline is uniek in zijn soort. Het Franse modehuis heeft zich genesteld in het Miami Design District, een gebied dat steeds meer bekendstaat om zijn hedendaagse architectuur, chique storedesigns en kunstgaleries.

Van de gevels tot de vloer en van de muren tot het plafond: alles in de winkel van Céline is volledig van marmer gemaakt. Om precies te zijn van het Braziliaanse marmer Pinta Verde, dat een blauwgroene kleur heeft. Het zorgt er volgens ontwerper Valerio Olgiati voor dat de ruimte lijkt op ‘een intern universum’.

De winkel bestaat uit twee verdiepingen. Op de begane grond is een expositieruimte, terwijl een verdieping hoger de schoenen en ready-to-wear-collectie van Céline te koop zijn. Een trap in een piramidevorm – waarvoor stukken uit de vloer zijn gehaald - verbindt de twee verdiepingen. 

Ook voor het uitstallen van de schoenen en handtassen is gebruikgemaakt van (dikke platen van) marmer. De kledingstukken zijn opgehangen aan eenvoudige relingen van geborsteld messing. Suède-achtig tapijt en kussens op een bankje maken het plaatje compleet.

Céline is al met winkels vertegenwoordigd in New York en Beverly Hills. Het Franse modehuis heeft ook vestigingen in Europa, maar niet in ons land. Het label, bekend om klassieke lijnen en stijlen, wordt wel bij de Bijenkorf in Amsterdam en Utrecht verkocht.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!