America Today wil voet aan de grond krijgen in Duitsland

America Today wil voet aan de grond krijgen in Duitsland

America Today gaat zijn kleding verkopen via de Duitse platforms MyToys en Otto. Ook worden gesprekken gevoerd met fysieke retailers, zegt topman Peter van Kampen tegen RetailTrends. “We willen echt voet aan de grond krijgen in Duitsland.”

Van Kampen ziet vooral kansen in de vele multibrandstores die Duitsland rijk is. “Ze hebben daar nog veel winkels van een paar duizend vierkante meter, waar wij goed binnen passen.” In ons land opende America Today begin vorig jaar al shop-in-shops binnen de Bijenkorf. Duitse warenhuizen als Karstadt en Galeria Kaufhof zijn volgens hem vooralsnog geen optie.

De modeketen richt zich nadrukkelijk op het creëren van nieuwe kanalen om de verkrijgbaarheid van het merk te verbeteren. Daarbij gaat het volgens Van Kampen om shop-in-shops, pop-ups, outlets en platforms in zowel binnen- als buitenland. “Het illustreert dat wij onze winkelketen hebben ontwikkeld tot een sterk retailmerk, dat ook in andere verschijningen dan de vertrouwde winkel meerwaarde kan leveren aan onze klanten en daarmee commercieel succesvol kan zijn.”

America Today ging vorig jaar terug van 69 naar 66 fysieke winkels, terwijl de omzet met 2,8 procent opliep naar 58,6 miljoen euro. Onderaan de streep werd voor het eerst in drie jaar weer een kleine winst geboekt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!