Febo kijkt voor verdere uitbreiding met een schuin oog naar het buitenland. Er wordt onder meer gekeken naar het Ruhrgebied in Duitsland, zegt directeur Dennis de Borst tegenover Analyse Economie.
Febo had eerder al plannen om de grens over te gaan. Zo werd een lancering in Spanje onderzocht, maar dat was onder meer te kostbaar qua transport. Bovendien was dat volgens De Borst in de crisisperiode, toen er weinig toeristen waren.
Voor een uitbreiding naar het buitenland is Febo beperkt in afstand, stelt hij. De franchiseformule werkt namelijk met dagverse producten, die maar vier dagen goed blijven.
Febo mikt verder op de opening van meer drive-throughs, waar er nu twee van geopend zijn in eigen beheer. Eind dit jaar of begin volgend jaar wordt de eerst in franchise geopend in Alkmaar. “Er zullen er meer volgen”, voorspelt De Borst.
De snackbarketen telt momenteel 75 vestigingen. Twaalf daarvan zijn in eigen beheer en 63 filialen worden door franchisers geëxploiteerd.
Reacties 0