Dit is het debuut van Promiss over de grens

Dit is het debuut van Promiss over de grens

Met de opening van een winkel in Sint-Niklaas heeft Promiss voor het eerst voet aan de grond in het buitenland gezet. Fysiek welteverstaan, want eerder dit jaar werd al een digitale stap naar Duitsland gezet. Een kijkje in de eerste winkel in België.

De nieuwe winkel bevindt zich in het Waasland Shopping Center. Dat winkelcentrum biedt ruimte aan 135 vestigingen en trekt jaarlijks 6,3 miljoen bezoekers. Promiss heeft er de plek overgenomen van Expresso, dat eveneens onderdeel uitmaakt van het Belgisch-Nederlandse modeconcern FNG.

De winkel is bij de verbouwing ‘aangepast naar het karaktervolle Promiss-concept’, zo laat de modeketen weten. Het is de derde winkelopening dit jaar, nadat afgelopen maart al winkels opengingen in Maastricht en Rotterdam. In Maastricht trekt het bedrijf naar eigen zeggen veel Vlaamse vrouwen, waaruit de...

Met de opening van een winkel in Sint-Niklaas heeft Promiss voor het eerst voet aan de grond in het buitenland gezet. Fysiek welteverstaan, want eerder dit jaar werd al een digitale stap naar Duitsland gezet. Een kijkje in de eerste winkel in België.

De nieuwe winkel bevindt zich in het Waasland Shopping Center. Dat winkelcentrum biedt ruimte aan 135 vestigingen en trekt jaarlijks 6,3 miljoen bezoekers. Promiss heeft er de plek overgenomen van Expresso, dat eveneens onderdeel uitmaakt van het Belgisch-Nederlandse modeconcern FNG.

De winkel is bij de verbouwing ‘aangepast naar het karaktervolle Promiss-concept’, zo laat de modeketen weten. Het is de derde winkelopening dit jaar, nadat afgelopen maart al winkels opengingen in Maastricht en Rotterdam. In Maastricht trekt het bedrijf naar eigen zeggen veel Vlaamse vrouwen, waaruit de conclusie wordt getrokken dat ‘de collectie goed aansluit op het kleedgedrag in België’.

Tegelijk met de opening in België heeft Promiss maat 50 toegevoegd aan haar maatrange, die begint bij 34. Daarmee hoopt de modeketen zowel in binnen- als buitenland meer vrouwen te bedienen. Ter vergelijking: zusterformule Miss Etam gaat van maat 36 tot en met 48 en bij MS Mode worden de maten 40 tot en met 54 verkocht.

Promiss liet eerder dit jaar weten meer fysieke winkels op A-locaties te willen openen. Het merk gaat voor 'maximale bereikbaarheid met een minimum aantal fysieke winkels.' Verdere groei wordt ook gezicht via online marktplaatsen en platformen zoals Wehkamp, Zalando en Amazon in Duitsland.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!