Blokker introduceert vanaf volgende maand nieuwe productcategorieën in zijn winkels in België. Zo gaat de retailer ook producten voor huisdieren en baby’s verkopen en komen er krasloten bij de kassa te liggen.
Het assortiment wordt verder uitgebreid met een eigen lijn van schoonmaakproducten, accessoires voor de fiets, kunstbloemen en schoolartikelen. Consumenten doen bij Blokker veel aankopen voor het huishouden, maar moeten voor sommige producten naar andere winkels. “En aangezien we onze klanten een totaalaanbod willen bieden, hebben we het assortiment uitgebreid”, stelt projectleider Kristien Vanhaverbeke tegenover Het Laatste Nieuws.
Het nieuwe assortiment wordt geleidelijk ingevoerd in de 128 winkels. Zo liggen de loterijproducten volgende maand al in de winkel en worden artikelen voor baby’s en huisdieren in oktober verwacht. Verder wordt een hoek met producten die binnenkort uit de schappen gaan geïntroduceerd onder de naam ‘Super Deals’.
Blokker is in België bezig met de uitrol van zijn nieuwe winkelconcept. Eind dit jaar moeten achttien winkels getransformeerd zijn. Volgend jaar hoopt de retailer ‘zoveel mogelijk winkels om te bouwen’.
Blokker zag zijn omzet bij onze zuiderburen vorig jaar met liefst 21 procent afnemen tot 86,6 miljoen euro, mede door het sluiten van tientallen vestigingen. De Nederlandse winkelketen stond er bijna dertig miljoen euro in het rood.
Reinder Koornstra 29 aug, 18:40
Charles Paape 29 aug, 16:38