Alle social media zijn ontworpen om gebruikers te verbinden, maar voor specifieke doeleinden is het ene kanaal net wat beter te gebruiken dan een andere. Voor het delen van fashion, waarbij de visuele presentatie van belang is, lenen platforms als Instagram en Pinterest zich het best. Wie de laatste trends en de populairste looks wil zien, moet daar een kijkje nemen. Modemerk Dana Rebecca onderzocht tweeduizend gebruikers van Instagram om te begrijpen in welke mate dit populaire platform modestijlen en -keuzes beïnvloedt. Wist je bijvoorbeeld dat 82 procent van de consumenten weleens een mode- of beautyproduct heeft gekocht nadat ze die hadden gezien in hun tijdlijn?
Alle social media zijn ontworpen om gebruikers te verbinden, maar voor specifieke doeleinden is het ene kanaal net wat beter te gebruiken dan een andere. Voor het delen van fashion, waarbij de visuele presentatie van belang is, lenen platforms als Instagram en Pinterest zich het best. Wie de laatste trends en de populairste looks wil zien, moet daar een kijkje nemen. Modemerk Dana Rebecca onderzocht tweeduizend gebruikers van Instagram om te begrijpen in welke mate dit populaire platform modestijlen en -keuzes beïnvloedt. Wist je bijvoorbeeld dat 82 procent van de consumenten weleens een mode- of beautyproduct heeft gekocht nadat ze die hadden gezien in hun tijdlijn?