Met zijn hippe, goed geïnformeerde en fitnessbewuste klantengroep én een verhoogde blootstelling aan de wereldwijde trend van een gezondere levensstijl, begreep mymuesli dat er iets nieuws nodig was om hun klanten te blijven verrassen. In samenwerking met Gruppe Nymphenburg en UniversalProjekt heeft het foodconcept zijn winkel in München daarom nieuw leven ingeblazen.
Het hart van het nieuwe concept bestaat uit het keukeneiland, waar klanten producten kunnen afhalen en verse to go-artikelen kunnen meenemen. Ook worden hier verschillende nieuwe producten geïntroduceerd, zoals smoothies en smoothie bowls. Ook nieuw is het zitgedeelte, voorin de winkel en vlak erbuiten op het terras, die de 'verblijfskwaliteit' moet verhogen. In de zogenoemde muesli-bibliotheek vinden klanten een brede selectie aan mueslicreaties en lifestyleassortimenten.
Met zijn hippe, goed geïnformeerde en fitnessbewuste klantengroep én een verhoogde blootstelling aan de wereldwijde trend van een gezondere levensstijl, begreep mymuesli dat er iets nieuws nodig was om hun klanten te blijven verrassen. In samenwerking met Gruppe Nymphenburg en UniversalProjekt heeft het foodconcept zijn winkel in München daarom nieuw leven ingeblazen.
Het hart van het nieuwe concept bestaat uit het keukeneiland, waar klanten producten kunnen afhalen en verse to go-artikelen kunnen meenemen. Ook worden hier verschillende nieuwe producten geïntroduceerd, zoals smoothies en smoothie bowls. Ook nieuw is het zitgedeelte, voorin de winkel en vlak erbuiten op het terras, die de 'verblijfskwaliteit' moet verhogen. In de zogenoemde muesli-bibliotheek vinden klanten een brede selectie aan mueslicreaties en lifestyleassortimenten.
In het nieuwe concept is verder ruimte voor multichannelservices zoals de mueslimixer en een Instagram-muur. Die zorgen volgens het ontwerpbureau samen met de vormen, kleuren, materialen en belichting in het interieur voor een aangename winkelervaring en verblijf. De uitstraling van het concept wordt omschreven als informeel, waardoor klanten ertoe worden aangezet de interactie aan te gaan met de producten en medewerkers.
Mymuesli heeft tientallen winkels in thuismarkt Duitsland. Sinds 2010 is de retailer online in Nederland actief, twee jaar terug gevolgd door een fysieke winkel in Utrecht.