Oger opent damescorners: 'Er waait een frisse wind'

Oger opent damescorners: 'Er waait een frisse wind'

Herenmodeketen Oger gaat in zijn winkels in Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen ook dameskleding verkopen. De eerste twee damescorners openen donderdag en vrijdag in eigen land.

Sander en Martijn Lusink hebben de dagelijkse leiding onlangs overgenomen van hun vader Oger. Sindsdien draait er naar eigen zeggen ‘een frisse wind’ door het bedrijf.

Oger beschikt al langer over de vrouwenlijn Oger Donna, die ook een eigen winkel heeft in de P.C. Hooftstraat. Het merk heeft vanaf donderdag een eigen hoek in de herenwinkel van Oger in dezelfde straat. Een dag later wordt de tweede damescorner geopend in Rotterdam, gevolgd door Antwerpen in oktober.

“We merken al langer dat er veel vraag is naar chique, kwalitatief hoogstaande womenswear“, aldus Martijn Lusink. Nu Oger Donna wordt ondergebracht in de bestaande multibrandstores, kan de retailer volgens hem zowel ‘de modebewuste man als de vrouw bedienen’. In de damescorners zijn merken als Etro, Fabiana Filippi en Barbara Bui te koop.

Oger brengt verder het customized label Aterlier Munro x Oger naar Rotterdam. Dit ‘dynamische maatwerkconcept’ werd vorig jaar gelanceerd in de Honthorststraat in Amsterdam. De maten worden handmatig opgemeten en klanten kunnen hun eigen kleding ontwerpen op grote digitale schermen, waarna hun creatie naar de fabriek wordt gestuurd. Daarbij kunnen ze pakken, shirts, dassen, jeans en schoenen personaliseren.

Sander Lusink ziet in maatwerk de toekomst van menswear, omdat het een duurzame manier van produceren is. De stof wordt voor iedere klant op maat gesneden, waardoor er weinig stukken stof en geen voorraden overblijven. “Bovendien draag je iets persoonlijks dat perfect zit. Feitelijk is elke klant zijn eigen ontwerper”, stelt hij.

RetailTrends