'Inditex-merken in 2020 wereldwijd online'

'Inditex-merken in 2020 wereldwijd online'

Alle merken van Inditex moeten in 2020 wereldwijd online verkrijgbaar zijn. "We willen onze modecollecties beschikbaar maken voor al onze klanten, zelfs in die markten waar onze fysieke winkels momenteel niet zijn", aldus ceo Pablo Isla.

De topman wijst verder op het voorraadbeheersysteem. Ook dit systeem moet uiterlijk in 2020 geïntegreerd zijn bij alle merken binnen de groep met een fysieke winkel. Het systeem zorgt ervoor dat voor online orders winkelvoorraad wordt ingezet. Geïntegreerd voorraadbeheer bestaat op dit moment alleen nog bij de Zara-winkels in 25 landen. In totaal is Inditex in 96 markten fysiek actief en in nog eens 49 markten online.

Het systeem werkt met RFID-tags die automatisch bijhouden waar ieder object is. Bij Zara en Uterqüe is die techniek al volledig geïmplementeerd en momenteel wordt het wereldwijd uitgerold voor de rest van de merken. In 2020 moet de volledige groep hierover beschikken.

In datzelfde jaar moeten alle Inditex-winkels wereldwijd opereren onder het eco-efficiëntieplan, dat een energie- en waterbesparing van twintig tot vijftig procent moet opleveren. Het grootste gedeelte van de Inditex-winkels heeft dit plan al geïmplementeerd. De laatste twintig procent zal in de komende twee jaar overgaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!