De omzet van Primark zal dit jaar naar verwachting 5,5 procent hoger zijn dan vorig jaar. Dat meldt moederbedrijf Associated British Foods. De stijging is vooral te danken aan de toegenomen verkoopruimte.
De eerste helft van het jaar had het bedrijf het nog zwaar. Vooral de ongewone weersomstandigheden in Noord-Europa zorgden voor moeilijke verkoopomstandigheden. Maar ondanks dat waren de verkopen van de najaarscollectie voldoende om nog steeds voor te lopen op de cijfers van vorig jaar.
Met vijftien nieuwe winkelopeningen steeg het winkeloppervlak met bijna een miljoen vierkante meter. In totaal heeft het bedrijf nu een oppervlakte van bijna vijftien miljoen vierkante meter ter beschikking. Afgelopen jaar werden onder andere winkels geopend in Duitsland, Engeland en ook één in Nederland. Voor volgend jaar staan nog eens veertien nieuwe winkels gepland, waaronder de Primark in Hoog-Catharijne Utrecht. Met de komst naar Slovenië is Primark vanaf 2019 aanwezig in twaalf landen.
Reacties 0