Wil je weten wat de belangrijkste trends zijn in de retailsector, welke technologieën en verkoopstrategieën jou kunnen helpen groeien en hoe je een ongeëvenaarde klantervaring kunt bieden op elk kanaal? Dit en meer ontdek je op Lightspeed Connect: Do Retail Better.
Een blik op retail en e-commercetrends
Lightspeed Connect is hét retail en omnichannel event in Europa. Op dit event komen ondernemers, experts en andere professionals in retail en ecommerce jaarlijks samen om de grootste trends en inzichten te bespreken. Het thema van deze editie is ‘Do Retail Better’. Hierbij wordt de focus gelegd op strategieën en tools die retailers helpen om beter te presteren in de sector en hun omzet te verhogen.
“Vier jaar geleden hebben we Lightspeed Connect opgezet om onafhankelijke retailers en e-commerce ondernemers samen te brengen,” zegt Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed. “Dit met het doel om deze ondernemers te ondersteunen om verder te groeien door ze handvatten en informatie te geven over de nieuwste ontwikkelingen in de markt. Inmiddels is Lightspeed Connect uitgegroeid tot het grootste retail omnichannel evenement in Europa, waar we jaarlijks ruim 800 retailers inspireren.”
Dit kun je verwachten
Het programma bestaat uit seminars, keynotes en workshops van topsprekers en vakspecialisten. De onderwerpen die besproken zullen worden richten zich op de volgende thema’s:
• Omnichannel success: Hoe zorg je dat online en offline verkoopkanalen naadloos met elkaar integreren voor een optimale omnichannel ervaring?
• Return of the human experience: Hoe creëer je een persoonlijke shopervaring?
• Verkoopstrategieën: Hoe kun je jouw merk het beste positioneren? Hierbij wordt er aandacht gegeven aan onder andere productfotografie, (web) design, marketing en conversie optimalisatie.
• Navigating technology: Welke technologische tools heeft de toekomst te bieden?
De eerste sprekers zijn bekend
Ook dit jaar kun je een grote line-up van retail experts op het podium verwachten. De eerste sprekers zijn inmiddels al bekend:
• Ron Simpson - creatief ondernemer en mede-oprichter van The Avocado Show;
• Menno van Meurs - oprichter van multi-brand bedrijf Tenue de Nîmes;
• Jurjen Jongejan - Online Marketing Director bij ISM eCompany en een van de meest geboekte eCommerce sprekers;
• Olaf Zwijnenburg - retail sectorspecialist bij Rabobank en oud-directeur Score Group, Perry Sport en Free Record Shop;
• Bernardo Nunes - Chief Data Scientist bij Growth Tribe en consumentengedrag expert;
• Gilles van Gestel - mede-eigenaar van multi-store juwelenmerk I.Ma.Gi.N Jewels; en
• Jorij Abraham - Managing Director van eCommerce Foundation en hoogleraar ecommerce bij Hogeschool TIO.
Ook de eerste onderwerpen zijn al bekend. Ron Simpson (The Avocado Show) zal komen vertellen hoe je met social media een ijzersterke global brand kunt bouwen. Olaf Zwijnenburg (Rabobank) zal de belangrijkste retail trends en ontwikkelingen uitlichten. Tevens zal hij tips geven hoe je je als retailer kunt onderscheiden van de massa. Menno van Meurs (Tenue de Nîmes) zal zijn expert tips delen voor het creëren van een unieke customer experience in je fysieke winkel. Jurjen Jongejan (ISM eCompany) zal zijn expertise over ecommerce delen om online retailers verder te laten groeien.
Early Bird tickets tijdelijk verkrijgbaar
Wil je dit event niet missen? Verzeker jezelf dan alvast van een ticket. Tot en met 17 september kun je Early Bird tickets voor een lagere prijs bestellen op www.lightspeedconnect.eu. Hierbij zit inbegrepen: toegang tot alle keynote sessies, workshops, lunch, drankjes en een gezellige netwerkborrel.
Waar: Jaarbeurs (Supernova zaal), Jaarbeursplein 1, 3521 AL Utrecht, Nederland
Wanneer: woensdag 24 oktober 2018 – 9:30 – 20:00
Voertaal: Nederlands, met enkele sessies in het Engels
Reacties 0