Zalando heeft vooralsnog geen plannen om een stap buiten Europa te zetten. “Maar ik sluit niks uit”, zegt ceo Rubin Ritter in het Algemeen Dagblad over een eventuele gang naar Amerika of China.
Zalando werd tien jaar geleden opgericht en groeide uit tot online marktleider in de fashionbranche, met dit jaar een verwachte omzet van 5,3 miljard euro. Europa is voorlopig groot genoeg voor de etailer, zegt Ritter. “Laten we consumenten eerst hier maar een geweldige ervaring bieden.” Zalando is nu goed voor 1,3 procent van de Europese mode-omzet en heeft daarmee nog voldoende groeimogelijkheden, zegt de topman.
Europa is in vergelijking met de VS en China een lastige markt, stelt Ritter. Hij wijst op de verschillende talen, de tientallen betaalsystemen, de verschillen in kleding smaak en de vele lokale merken. “Dat maakt het tricky”, zegt Ritter.
Nederland was in 2010 de eerste buitenlandse markt voor Zalando. Ons land is volgens Ritter ideaal om nieuwe innovaties te testen. “Nederlanders staan open voor nieuwe technologie en verwachten een hoog serviceniveau.”
Reacties 0