Miss Etam heeft via doelgroepanalyses ontdekt dat veel potentiële klanten geen winkel in de buurt hebben. Toch wil de damesmodeketen er niet nog tientallen vestigingen bij in ons land, vertelde managing director Richard Turk tijdens het Retail & Brands Festival.
Geen winkel in de buurt hebben staat in de top drie van redenen waarom mensen niet bij Miss Etam kopen, zegt Turk. Miss Etam heeft het aantal filialen na de doorstart, drie jaar terug, inmiddels weer uitgebreid tot 106. “Daar komen er nog een paar bij, maar het zullen er geen 140 of 180 meer worden”, aldus Turk.
De winkel heeft volgens de directeur nog altijd een belangrijke rol in de mix van kanalen, terwijl de retailer volgens hem ook online sterk is. “Ik denk dat we daarin meedoen in de kopgroep van de Nederlandse retail.”
Miss Etam moet volgens Turk niet herpositioneren, maar revitaliseren voor dezelfde doelgroep. De directeur gelooft ‘heilig in het middensegment’, waar volgens hem een potentiële klantgroep van twee miljoen vrouwen onder valt.
Lees op RetailTrends meer over de opfrisbeurt van Miss Etam.
Reacties 0