Mobiele pakkenverkoper Suittruck wil volgend jaar uitbreiden met zes trucks, zodat heel Nederland en België voorzien kunnen worden. Binnen vijf jaar wil de RetailRookie zijn debuut maken in de Verenigde Staten, zegt oprichter Rutger Vlaming in het septembernummer van RetailTrends.
Suittruck ging iets minder dan een jaar geleden van start en verkoopt inmiddels gemiddeld vijf pakken per week. Dat moeten er dit jaar minimaal tien worden, zegt Vlaming. Over vijf jaar wil de rijdende pakkenspecialist ook in New York actief zijn. “Dat klinkt ambitieus, maar je moet jezelf blijven uitdagen.”
Vlaming laat verder weten te experimenteren met een statiegeldsysteem, waarbij klanten oude pakken weer kunnen inleveren om te laten vermaken. Zo hoopt hij ook consumenten met een kleinere portemonnee aan te spreken.
De Suittruck-oprichter liet eerder dit jaar al aan RetailTrends weten dat het merkrecht in de Verenigde Staten is vastgelegd. De startup, die bij consumenten thuis of op kantoor langskomt, behoort dit jaar tot de tien RetailRookies. In het septembernummer van RetailTrends vertelt Vlaming meer over het ontstaan van de formule en de toegevoegde waarde ervan in de fashionbranche.
Ton Bos 12 sep, 17:54
Herbert Stuncroft 12 sep, 13:57