`Albert Heijn moet balans op de markt in de gaten houden`

De prijzenslag tussen de supermarkten moet snel worden beeindigd, want anders komt de Nederlandse markt binnen twee a drie jaar in dezelfde situatie als in Duitsland. Bij onze oosterburen is het winkelaanbod weinig gedifferentieerd en ligt de focus op de prijs. De discounters hebben flink geprofiteerd en hebben nu 40% van de markt in handen. Om dit in Nederland te voorkomen moet marktleider Albert Heijn actie ondernemen. Dat vindt Harry Brouwer, de nieuwe directievoorzitter van Unilever Bestfoods Nederland. Brouwer werkte 3,5 jaar voor de Culinary-divisie van Unilever Duitsland. Volgens Brouwer is het de taak aan AH om als marktleider de balans in de markt in de gaten te houden. `Met de jongste huismerkcampagne naderen we het punt - net als in Duitsland - waarop er niets meer wordt verdiend. Een gezonde sector verdient geld. De marktgroei in Nederland is nu nul. Als marktleider is ook Albert Heijn verantwoordelijk voor marktgroei`, aldus Brouwer. Om het tij te keren moeten supermarkten volgens Brouwer meer gaan samenwerken met de merkenfabrikanten. Tailor-made programma`s van Unilever Bestfoods zijn daarbij een voorbeeld van een goed alternatief voor prijsverlagingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!