Suistudio klaar voor wereldwijde expansie

Suistudio heeft nieuwe winkels geopend in New York, Milaan en Frankfurt. Het zustermerk van Suitsupply is volgens oprichter Fokke de Jong klaar om invulling te geven aan zijn 'wereldwijde potentieel'.

Suistudio onthulde vorige week zijn nieuwe flagshipstore in Soho in New York. De winkel telt zo’n 370 vierkante meter en wordt omschreven als een ‘one-of-a-kind’ winkelervaring. Het concept voor damespakken opent eind dit jaar ook in Parijs en onderzoekt ‘talloze mogelijkheden’ in Noord-Amerika. Eerder werden al vestigingen geopend in Amsterdam en Shanghai.

Suistudio heeft na een jaar testen zijn positionerings- en retailstrategie formeel vastgelegd. Pakken voor vrouwen zijn nog een gat in de markt, stelt De Jong. “Suitsupply is via het Suistudio-merk uniek gepositioneerd om high-end maatpakken voor vrouwen te realiseren.” 

De op vrouwen gerichte pakkenformule maakt gebruik van dezelfde basisprincipes als Suitsupply, zoals verticaal geïntegreerde activiteiten en gebruik van ‘hoogwaardige’ Italiaanse stoffen. Het merk spreekt naar eigen zeggen een brede groep aan, door in het aanbod een mix te brengen van op trends gebaseerde stijlen en geupgradede basisitems.

RetailTrends