Liefhebbers van de zonnebrillen van Ray-Ban kunnen hun hart ophalen, in de Kalverstraat in Amsterdam heeft het bekende merk een flagshipstore geopend. De winkel is niet enkel een ode aan het creatieve en vrije karakter van het merk, maar geeft ook een flinke knipoog naar het verleden.
Ray-Ban verwacht zich erg thuis te voelen in Amsterdam. Het ziet de Nederlandse hoofdstad als een van de meest inspirerende steden ter wereld. De locatie aan de Kalverstraat is dan ook niet toevallig, het adres ligt vlakbij het evenzo vrije en creatieve Spui-plein, en wordt beschouwd als het bruisende winkelhart van de stad. De inrichting van de winkel is dan ook afgestemd op de locatie.
Het interieur oogt modern met een industrieel karakter. Het gebruik van staalplaten versterkt dat gevoel. Spotjes lichten de collectie van brillen uit die daardoor opvallen tussen de donkere...
Liefhebbers van de zonnebrillen van Ray-Ban kunnen hun hart ophalen, in de Kalverstraat in Amsterdam heeft het bekende merk een flagshipstore geopend. De winkel is niet enkel een ode aan het creatieve en vrije karakter van het merk, maar geeft ook een flinke knipoog naar het verleden.
Ray-Ban verwacht zich erg thuis te voelen in Amsterdam. Het ziet de Nederlandse hoofdstad als een van de meest inspirerende steden ter wereld. De locatie aan de Kalverstraat is dan ook niet toevallig, het adres ligt vlakbij het evenzo vrije en creatieve Spui-plein, en wordt beschouwd als het bruisende winkelhart van de stad. De inrichting van de winkel is dan ook afgestemd op de locatie.
Het interieur oogt modern met een industrieel karakter. Het gebruik van staalplaten versterkt dat gevoel. Spotjes lichten de collectie van brillen uit die daardoor opvallen tussen de donkere wandkastjes. Door de kleur en het materiaalgebruik hebben de kastjes weg van kluisjes. Opmerkelijk detail is de knalrode vloer die door de hele zaak ligt. Het is dezelfde rode kleur die te vinden is in het logo van de zonnebrillenfabrikant.
Er is niet alleen ruimte en aandacht voor de nieuwste collecties, ook de klassiekers hebben een plaats gekregen in Amsterdam. Middenin de zaak is een speciaal eerbetoon gecreëerd aan de iconische aviator-bril waar het merk groot mee is geworden. Diverse varianten worden tentoongesteld op de donkere zuil. De rijke geschiedenis en liefde voor vakmanschap komen hierdoor samen tot leven in een sfeervolle omgeving.
Ray-Ban beschouwt fysieke winkels als een interactieve plek waar consumenten een ‘ultieme eyewear experience’ kunnen opdoen. Om die interactie te stimuleren hangen er door de zaak verschillende grote touchscreens. Klanten kunnen hier gebruik van maken om door het uitgebreide assortiment te scrollen. Met deze nieuwe winkel hoopt Ray-Ban alle generaties, van jong tot oud, een prikkelende ervaring mee te geven.