FNG heeft over het eerste halfjaar een omzet van 251,1 miljoen euro behaald. Dat is een stijging van tien procent ten opzichte van een jaar eerder, meldt het moederbedrijf van onder meer Miss Etam en Promiss.
Miss Etam was in de eerste zes maanden goed voor een omzet van 51,9 miljoen euro, wat een groei van bijna negen procent betekent. De formule Brantano groeide, inclusief de omzet van de eind 2017 overgenomen Concept Fashion Group en Suitcase, met ruim 28 procent 77,9 miljoen euro. “Miss Etam en – nog meer – het nieuwe Brantano staan weer op de kaart”, aldus ceo Dieter Penninckx.
Behalve de omzet nam ook de winstgevendheid van het modeconcern toe. FNG rapporteert een rebitda van 25,1 miljoen euro, tegenover 19,3 miljoen een jaar eerder. De groei is volgens Penninckx het gevolg van een focus op ‘digitaliseren, doorgedreven verticale integratie en het bouwen en uitrollen van nieuwe retailconcepten’. Onderaan de streep staat een bedrag van 5,6 miljoen euro, wat bijna een verdubbeling is ten opzichte van de eerste zes maanden van 2017.
FNG is in ons land ook actief met de merken Claudia Sträter, Expresso en Steps. Het Belgisch-Nederlandse modebedrijf heeft meer dan vijfhonderd winkels in Europa.
Reacties 0