Retail is een dynamische sector die constant in beweging is en waar je dus ook continu met nieuwe uitdagingen en kansen te maken hebt. Veel retailers hebben inmiddels volop geïnvesteerd in de online retailomgeving en zitten middenin het proces van de integratie van de fysieke en online retailomgeving. De fysieke winkel is en blijft een belangrijke touchpoint voor zowel de klant als de retailer aangezien nog altijd 80-85 procent van de non-food omzet in de fysieke winkel wordt verkocht. Het is wel slechts één van de touchpoints en het bezoeken van een fysieke winkel is geen noodzaak meer voor de consument. Mede hierdoor zijn veel winkels afgelopen jaren geconfronteerd met dalende traffic. Deze whitepaper van Q&A en AXI geeft door de ogen van de consument een kijkje in hoe zij tegen het functioneren van de huidige fysieke winkelomgeving aankijken.
Omzet ligt voor het oprapen als je aan de juiste knoppen draait
Gepubliceerd op 25 september 2018 om 11:10
Retail is een dynamische sector die constant in beweging is en waar je dus ook continu met nieuwe uitdagingen en kansen te maken hebt. Veel retailers hebben inmiddels volop geïnvesteerd in de online retailomgeving en zitten middenin het proces van de integratie van de fysieke en online retailomgeving. De fysieke winkel is en blijft een belangrijke touchpoint voor zowel de klant als de retailer aangezien nog altijd 80-85 procent van de non-food omzet in de fysieke winkel wordt verkocht. Het is wel slechts één van de touchpoints en het bezoeken van een fysieke winkel is geen noodzaak meer voor de consument. Mede hierdoor zijn veel winkels afgelopen jaren geconfronteerd met dalende traffic. Deze whitepaper van Q&A en AXI geeft door de ogen van de consument een kijkje in hoe zij tegen het functioneren van de huidige fysieke winkelomgeving aankijken.