Björn Borg heeft vorige week een bijzondere pop-up winkel geopend in Amsterdam. Bezoekers konden er hun drugs omruilen tegen sportkleding van het Zweedse modemerk.
De pop-up winkel diende ter promotie van de nieuwe campagne ‘Chase the Exerhighs’, die zich richt op de ‘hypnotiserende euforie’ en het plezier dat bij sporten komt kijken. “Training geeft zo’n hoeveelheid stimulerende stoffen vrij in je hersenen dat het in sommige landen illegaal kan zijn”, aldus marketingdirecteur Jonas Lindberg Nyvang.
De tijdelijke winkel was vorige week te vinden in de Frans Halsstraat in de wijk De Pijp. Volgens Björn Borg werden onder meer joints ingeruild voor items uit een limited edition-collectie met illustraties van Patrick Saville.
Managing director Antoine Huizinga van Björn Borg in de Benelux zei eerder dit jaar in gesprek met RetailTrends dat hij het aandeel van sportkleding graag ziet toenemen. Het merk is nu vooral bekend van de felgekleurde onderbroeken. “Vorig jaar draaide bijna negentig procent van onze communicatie om kleding. Daardoor is het merk weer meer zichtbaar en de bekendheid in kleding moet nog groeien.”
Bekijk een video van de pop-up winkel op RetailTrends.
Reacties 0