De eerste vestiging van Hugo Menswear zit aan de Leidsestraat in Amsterdam. De winkel is vlak naast het statige pand van moederbedrijf Hugo Boss gevestigd. Het merk heeft geprobeerd de individuele en authentieke stijl van Hugo te vertalen in een nette en luchtige uitstraling.
Hugo is het minder formele broertje van Hugo Boss. Met een oppervlak van honderd vierkante meter is het pand ook een stuk bescheidener dan dat van zijn naastgelegen grote broer. Ook het interieur oogt informeler en daardoor benaderbaar. Er is veel gebruik gemaakt van natuurlijke materialen. Vooral het zeeden dennenhout komt veelvuldig terug. De wandbekleding is bijzonder te noemen met multiplex en acryl platen. Daardoor ontstaat een soort matte reflectie. Leuk zijn ook de kleine details in het kenmerkende Hugo-rood.
...
De eerste vestiging van Hugo Menswear zit aan de Leidsestraat in Amsterdam. De winkel is vlak naast het statige pand van moederbedrijf Hugo Boss gevestigd. Het merk heeft geprobeerd de individuele en authentieke stijl van Hugo te vertalen in een nette en luchtige uitstraling.
Hugo is het minder formele broertje van Hugo Boss. Met een oppervlak van honderd vierkante meter is het pand ook een stuk bescheidener dan dat van zijn naastgelegen grote broer. Ook het interieur oogt informeler en daardoor benaderbaar. Er is veel gebruik gemaakt van natuurlijke materialen. Vooral het zeeden dennenhout komt veelvuldig terug. De wandbekleding is bijzonder te noemen met multiplex en acryl platen. Daardoor ontstaat een soort matte reflectie. Leuk zijn ook de kleine details in het kenmerkende Hugo-rood.
Interactieve punten zijn naadloos geïntegreerd in het geheel. Deze punten zijn cruciaal voor zowel het ontwerp als de beleving van de winkel. In het hart van de winkel staat de ‘community wall’. Op deze videomuur worden Hugo-gerelateerde video’s getoond. Ook de laatste modeshow is hier rustig te bekijken. In de digitale kiosk wordt branded content weergegeven. Klanten kunnen hier de getoonde looks direct via het touchscreen aanschaffen.
Oorspronkelijk werd het merk Hugo geïntroduceerd als mannenlijn. Later werd dit aangevuld met een vrouwencollectie. Uiteindelijk kwamen daar ook nog schoenen, accessoires, brillen en geuren bij. Het merk staat bekend om zijn scherpe snits en nette designs. Wereldwijd worden er tien Hugo-winkels geopend in de loop van 2018. De feestelijke opening voor de vestiging in Amsterdam staat gepland op 4 oktober.