Uniqlo open in Amsterdam, zint op 'veel winkels'

Uniqlo open in Amsterdam, zint op 'veel winkels'

Uniqlo hoopt in de toekomst in een groot aantal Nederlandse binnensteden op te duiken. Voorlopig ligt de focus echter op de vestiging in Amsterdam, die vrijdagochtend zijn deuren opent.

Uniqlo heeft zich gevestigd in het voormalige pand van Forever 21, met ingangen aan de Kalverstraat en het Rokin. Amsterdam en de Japanse keten passen volgens oprichter Tadashi Yanai goed bij elkaar. Zo wijst hij op het Nederlandse design, met functionele en gebruiksvriendelijke gebouwen die het straatbeeld bepalen. “Dat sluit goed aan op ons LifeWear-concept van simpele, praktische en langdurig draagbare kleding.”

De opening in Amsterdam markeert volgens Yanai een grote stap in de globalisatie van Uniqlo. Hij omschrijft de hoofdstad als ‘een van de meest progressieve en innovatieve steden ter wereld’. “Deze lancering vergroot onze zichtbare aanwezigheid in de Benelux-markt en symboliseert ook ons streven om verder uit te breiden in Europa.”

De interesse van Uniqlo voor de Nederlandse markt werd volgens Yanai aangewakkerd door het grote aantal Nederlandse klanten dat de vestigingen in Antwerpen en Brussel bezocht. Wanneer de Japanse retailer verder uitbreidt in ons land, wil de topman niet kwijt. “We hopen in de toekomst in veel Nederlandse steden te zitten, maar willen eerst deze winkel tot een succes maken.”

Op RetailTrends gaat Yanai uitgebreid in op de lancering van Uniqlo in Nederland en zijn de foto’s van de winkel in Amsterdam te bekijken. 

Reacties

Natuurlijk roepen wij van WC eend dat we veel meer WC eend winkels gaan openen.
Meest opvallend aan deze uitspraken vind ik dat Tadashi het Nederlandse design prijst en Amsterdam een progressieve stad vindt. Als ik in een Uniqlo winkel loop en naar de handel kijk zijn de woorden design en progressief wel zo'n beetje de laatste dingen waar ik aan denk. Maar goed, de man heeft veel meer bereikt dan ik ook ooit maar zal doen. Ik wens Uniqlo het beste en ben benieuwd naar de cijfers na een jaar of 3 tot 4. We zullen het beleven.

Geplaatst door Machiel R op 28 september 2018 om 13:22

Laatste nieuws

RetailTrends