Walmart koopt ook 'digital native' grotematenmerk

Walmart koopt ook 'digital native' grotematenmerk

Walmart wordt de nieuwe eigenaar van het Amerikaanse modemerk Eloquii. ’s Werelds grootste retailer hoopt de deal later dit jaar af te ronden. Welk bedrag er met de overname is gemoeid, wordt niet bekendgemaakt.

Eloquii is volgens Walmart een ‘digital native’ en verticaal geïntegreerd modemerk, dat gespecialiseerd is in grote maten. De kleding wordt exclusief verkocht via de eigen website en vijf eigen winkels. Eloquii is gevestigd in Chicago, Detroit, Houston, Miami en Pentagon City.

Eloquii is opgericht in 2011 als onderdeel van modebedrijf The Limited en werd in 2014 online geherlanceerd als een onafhankelijk direct-to-consumer merk. Al het personeel blijft na de overname werkzaam op de bestaande kantoren in New York en Columbus en komt te vallen onder de Amerikaanse e-commerceorganisatie van Walmart.

Walmart is de afgelopen jaren flink op overnamejacht. Zo werden damesmodesite ModCloth en het online georiënteerde kledingbedrijf Bonobos al gekocht. Ook werden miljarden betaald voor de aanschaf van Jet.com en Flipkart.

Reacties 1


eddy white 4 okt, 06:12

Go go walmart... we groeien en groeien er zitten nog meer overnamen's in de pijplijn het is zo'n geweldig bedrijf om voor te werken.... druk word onderzocht wat we in Nederland kunnen doen met dit concept..

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!