Uit de indexcijfers, aangeleverd door het landelijke Keurslagerpanel, blijkt dat de Keurslagers het afgelopen jaar gemiddeld positief hebben afgesloten. Zo kwam de winkelomzet tot en met week 52 uit op 102,4 procent, de index met betrekking tot het klantenaantal op 98,9 procent en de gemiddelde besteding steeg tot 103,6 procent.
Ten opzichte van 2004 zijn de omzet én gemiddelde besteding gestegen bij slagers die aangesloten zijn bij de Keurslager. Dit gaat niet op voor de klantenaantallen. Overigens is het indexcijfer aangaande de klantenaantallen onveranderd ten opzichte van het jaar eraan voorafgaand.
Het aankomende jaar hoopt de Vereniging van Keurslagers niet alleen de vruchten te plukken van reeds ingezette projecten - zoals modulaire versgroepondersteuning, instore communicatie, het verwerven én delen van kennis in het kenniscentrum en franchise - ook zijn de verwachtingen ten aanzien van de ‘jubileumactiviteiten’ hooggespannen. Zo zal de Keurslagers maar liefst 12 weken op tv te zien zijn met commercials.
Keurslager werkt aan klantenaantallen
Gepubliceerd op 11 januari 2006 om 00:00
Reacties 0