H&M neemt een belang in betaaldienst Klarna

H&M neemt een belang in betaaldienst Klarna

H&M gaat wereldwijd samenwerken met het Zweedse online betaalbedrijf Klarna. De modeketen investeert ook in de betaaldienst, waarbij volgens de Financial Times voor zeventien miljoen euro een klein belang van één procent wordt genomen. 

Het samenwerkingsverband is geënt op het integreren van digitaal en fysieke winkels. Met Klarna wil H&M klanten een 'naadloze, gepersonaliseerde en boeiende winkelervaring' bieden. De betaaldienst neemt de volledige klantreis van alle H&M-kanalen op zich, inclusief instore, mobiele en online betalingen. Een ander doel van de samenwerking is het vereenvoudigen van de levering en het retouneren. Ook wordt de voor Klarna kenmerkende ‘try before you buy’-service geïntroduceerd, waarmee klanten achteraf kunnen betalen. Klarna krijgt ook de verantwoording over het betaalprogramma van H&M Club en de ‘post purchase’-service van de H&M-app.

Alle nieuwe functies worden toegepast in de volgende generatie van de H&M-app en H&M Club. Naar verwachting gaat de eerste fase in 2019 live voor de Britse en Zweedse markt. Wanneer de overige landen gebruik kunnen maken van de diensten is nog niet bekend.

Klarna is een Zweeds bedrijf dat een systeem ontwikkelde waarmee webwinkels de optie 'achteraf betalen' kunnen bieden. Het Nederlandse Adyen, dat een gelijksoortige service biedt, maakte eerder al bekend een deal met H&M gesloten te hebben. 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!