De Bijenkorf breidt assortiment uit: 'Meer vraag naar luxe'

De Bijenkorf breidt assortiment uit: 'Meer vraag naar luxe'

De Bijenkorf biedt na een verbouwing ook in zijn Rotterdamse warenhuis exclusieve designermerken aan. “Rotterdam heeft voldoende inwoners en trekt steeds meer bezoekers, wij zijn positief over de mogelijkheden”, zegt head of buying Irene van Lieshout in het AD.

De Bijenkorf ziet aan zijn omzetcijfers dat in Amsterdam niet alleen toeristen uit China en Rusland luxe merken kopen. De Nederlandse consument is goed voor negentig procent van de omzet. “Daarom denken we dat de komst van de designermerken niet alleen in Amsterdam mogelijk is”, aldus Van Lieshout. De komende jaren is de warenhuisketen volgens haar druk bezig zijn zeven winkels te verbouwen en het assortiment uit te breiden.

Nederlandse consumenten vragen volgens de warenhuisketen steeds vaker om meer luxe artikelen. Van Lieshout zegt niet bang te zijn dat de Bijenkorf te elitair wordt, omdat ook merken als Levi’s in het assortiment zitten. “Zo proberen we een zo'n groot mogelijk publiek te trekken.”

De Bijenkorf krijgt in Rotterdam onder meer een pop-up van Louis Vuitton. Ook merken als Valentino, Saint Laurent en Gucci duiken op in het warenhuis. De begane grond en de damesmode-afdeling op de eerste verdieping zijn recent volledig vernieuwd.

Bekijk de foto’s van het vernieuwde warenhuis in Rotterdam op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!