Het beste van RetailTrends: week 41

Het beste van RetailTrends: week 41

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom warenhuizen winnaars worden en V&D terug moet komen
Wie zijn de huidige winnaars en verliezers? Wie worden de winnaars van de toekomst? Waarom is het warenhuis niet ten dode opgeschreven? En komt het middensegment terug - van nooit weggeweest? Hans van Tellingen, Marcel Reinartz en Ernest Schaapman met de antwoorden.

Zo slim kiezen Deen en Decathlon hun locaties
Het kiezen van nieuwe winkellocaties is voor iedere retailer een ander proces. Een supermarktketen die voor zoveel mogelijk consumenten dichtbij wil zijn, is iets anders dan een grootschalige sportwinkelketen met regionale aantrekkingskracht. Toch is er iets wat Deen en Decathlon verbindt: beide maken gebruik van data om hun locatiekeuze objectiever, en daarmee succesvoller te maken. Hoe gaan beide retailers daarbij te werk?

Hoog Catharijne versus Leidsche Rijn Centrum: wie wint?
Het Utrechtse winkellandschap is dit jaar flink op de schop gegaan, met de vernieuwing van Hoog Catharijne en opening van Leidsche Rijn Centrum. Dirk Mulder bezocht deze nieuw ontwikkelde winkelgebieden om een inzicht te krijgen in het succes. En vooral ook om het verschil te zien tussen een stadswinkelcentrum en een 'groot' wijkwinkelcentrum.

Is Restoration Hardware nu ook de mooiste winkel van New York?
Een kleine twee jaar geleden oogstte Restoration Hardware lof met zijn winkel in Chicago. Die behoorde volgens The Good Stores Guide tot de twaalf mooiste winkels ter wereld. Met zijn nieuwste vlaggenschip in New York, doet de luxe meubelketen een serieuze poging ook met die vestiging in de prijzen te vallen.

De zin en onzin van instore technologie
Slimme passpiegels, VR-brillen, 3D-scanners. Er wordt wat af geëxperimenteerd als het gaat om instore technologie. Maar wat is zinnig en onzinnig en hoe scheid je als retailer het kaf van het koren. En belangrijker nog: hoe besluit je wat voor jouw winkelformule de juiste technologische toepassingen zijn? Techwatcher en oprichter van The Footwearists Nicoline van Enter behandelt die vragen in haar workshop tijdens What’s Next in Retail Tech. “Wat ik in Nederland zie, is nog heel erg basic.”

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!