Blokker wil aanstaande ouders naar de winkel trekken

Blokker wil aanstaande ouders naar de winkel trekken

Blokker is een samenwerking aangegaan met mediabedrijf Sanoma voor de distributie van de Zwanger- en Babyboxen. Beide boxen van het magazine Ouders van Nu kunnen binnenkort in de winkels van Blokker in Nederland worden opgehaald. De retailer neemt de rol van distributiepartner over van Etos.

Blokker is eind september gestart met de verkoop van babyartikelen. De samenwerking met Sanoma sluit volgens topman Ludo Bijvoet ‘naadloos aan’ op de nieuwe positionering. Daarvoor wordt de rationele kant van het huishouden, zoals schoonmaken, wassen en strijken, gecombineerd met de emotionele kant, waarbij klanten verrast moeten worden met onder meer seizoensproducten, speelgoed en dus babyartikelen. 

De Zwanger- en Babybox zou door 85 procent van de aanstaande ouders in Nederland worden opgehaald. De boxen zijn gevuld met producten en informatie voor jonge ouders. “Dit is een waardevolle toevoeging omdat dit voor jonge gezinnen een belangrijk onderdeel is van het huishouden”, aldus Bijvoet.

De samenwerking met Sanoma werd beklonken tijdens de eerste editie van het In de Wolken Festival, dat eerder deze maand plaatsvond. De boxen liggen vanaf 1 januari 2019 in de 440 filialen van Blokker. 

Reacties

de laatste stuiptrekkingen ??

Geplaatst door ikke weet het op 18 oktober 2018 om 17:11

Waarom is iedereen zo negatief over Blokker? Ze hebben zijn zeer actief op marketing gebied. Prachtige brand campagne gestart. Ze groeien weer in omzet en klanten. Zijn volop bezig met het vernieuwen van het assortiment. Bas Verheijen en Wim Braafhart zijn commercieel goed bezig en brengen de formule weer aan de praat. Iedere keer als er nieuws is over Blokker dan is er weer een negatieve ondertoon van de zgn experts. Wees trots op de oerhollandse retail bedrijven die keihard hun best doen om er weer te zijn. Een jaar geleden was de formule op sterven na dood en nu zijn de winkels wil vol met klanten. Wekelijks met de folder en TV.

Geplaatst door Jans Jansen op 19 oktober 2018 om 07:27

Laatste nieuws









RetailTrends