C&A heeft zijn verkopen in Spanje en Portugal in het eerste halfjaar met 6,8 procent opgevoerd. Zowel het aantal bezoekers als transacties in de winkels is volgens het modebedrijf ‘aanzienlijk’ gestegen.
In de eerste maanden van het jaar had C&A nog te maken met een dalende omzet, als gevolg van de lage temperaturen. De verbeterde resultaten hebben volgens het Nederlandse bedrijf te maken met de overgang naar een nieuw winkelconcept. De omgebouwde vestigingen, waarvan er nu in Europa 45 zijn, zijn goed voor gemiddeld tien procent meer omzet. Eind dit jaar verwacht C&A meer dan tien procent van de bijna vijftienhonderd Europese winkels te hebben gemoderniseerd.
General manager Domingos Esteves laat weten tevreden te zijn met de resultaten, al omschrijft hij 2018 als een ‘complex jaar’ met ‘grote uitdagingen’. “We voeren belangrijke veranderingen door om onze klanten een efficiëntere winkelervaring te bieden, in overeenstemming met hun nieuwe behoeften.”
C&A heeft momenteel nog 83 winkels in Spanje. Ongeveer twintig procent van het winkelbestand werd vorig jaar geschrapt, omdat veel filialen met verliezen kampten. Ook in Portugal leed de modeketen jarenlang verliezen. Over de huidige winstcijfers is niets bekendgemaat.
Reacties 0