BCC presteert sterk in witgoed en online

BCC presteert sterk in witgoed en online

BCC heeft zijn like-for-like omzet in het derde kwartaal zien toenemen. Dat komt vooral door sterke prestaties in witgoed, meldt moederbedrijf Fnac Darty bij de bekendmaking van de kwartaalcijfers.

De Nederlandse elektronicaketen zag verder zijn e-commerceomzet sterk groeien. Het aandeel van de online verkopen in de totale omzet ligt nu zes procentpunten hoger dan een jaar eerder. Meer specifieke cijfers worden niet gedeeld.

De totale omzet in de Benelux, waar ook de winkels van Fnac en Vanden Borre in België onder vallen, liep met 1,6 procent terug naar 229 miljoen euro. De vergelijkbare omzet lag een procent lager, door de sterke concurrentie bij onze zuiderburen.

Fnac Darty laat verder weten dat de samenwerking met Wehkamp in een stroomversnelling zit. BCC kan via Wehkamp zijn volledige assortiment leveren en beheert de aankopen op het gebied van elektronische producten en huishoudelijke apparaten. De elektronicaketen wil daarbij profiteren van Wehkamps digitale expertise en de logistieke capaciteiten voor kleine pakketten.

Fnac Darty zag zijn totale omzet in het derde kwartaal met 2,2 procent teruglopen naar 1,8 miljard euro. De integratie tussen beide bedrijven is bijna voltooid. Eind dit jaar moet er voor 130 miljoen euro aan synergievoordelen zijn behaald.

RetailTrends