Fysieke modewinkels zien omzet teruglopen

Fysieke modewinkels zien omzet teruglopen

De totale omzet van de modebranche is in het derde kwartaal met 0,4 procent gegroeid. De verkopen via offline kanalen daalden echter met ruim vijf procent, blijkt uit de Fashionscan van GfK en INretail.

Vooral september drukte op de omzetontwikkeling. Na groeipercentages van respectievelijk 3,7 en 2,9 procent in juli en augustus, bleef de omzet in september 6,6 procent achter. Oorzaken zijn het aanhoudende zomerweer en de plus van 23 procent die een jaar eerder werd geboekt, en moeilijk overtroffen kon worden.

De onlineverkoop van kleding pluste in het derde kwartaal met 14,3 procent. Na negen maanden ligt de totale omzet in de modebranche 0,6 procent boven het niveau van 2017.

Vooral zwemkleding werd in het derde kwartaal meer verkocht, met een omzetstijging van veertig procent. Ook tops en jurken lieten een sterke groei zien.

Het derde kwartaal was vorig jaar juist een opvallend goede periode voor de moderetail, met 12,8 procent omzetgroei. Het aanhoudende zomerweer van dit jaar heeft volgens INretail de interesse van consumenten voor de nieuwe collecties getemperd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!