Coolcat breidt via samenwerkingen uit in Duitsland

Coolcat breidt via samenwerkingen uit in Duitsland

Coolcat heeft de handen ineengeslagen met MyToys, de grootste webwinkel voor kinderproducten in Duitsland. De Otto-dochter biedt sinds deze week het assortiment van Coolcat Junior aan in zijn webshop.

Marktonderzoek heeft volgens de Nederlandse modeketen aangetoond dat Duitse ouders veel geld besteden aan sterke merken. Ook zouden kinderen in het land behoefte hebben aan ‘hippe, stoere kleding’ waarmee ze zich in hun sociale omgeving kunnen onderscheiden. Ceo Lilian Vos spreekt van een logische stap na het openen van de eigen Duitse webshop een jaar geleden.

MyToys is onderdeel van Otto Groep en verkoopt naast kinderkleding ook onder meer speelgoed en schoolartikelen. In het huidige assortiment zitten merken als Esprit, Tommy Hilfiger en Tom Tailor. Met de toevoeging van Coolcat Junior, een collectie voor kinderen tussen vijf en twaalf jaar, voegt de etailer volgens Coolcat een ‘brutalere urban kledingstijl’ toe voor ‘trendy kinderen met attitude’.

Coolcat zegt binnenkort meer samenwerkingen met Duitse partners bekend te maken. Die passen naar eigen zeggen in de strategie om ‘bestaande markten te versterken en nieuwe te betreden’. Dat hoeft volgens de formule van Roland Kahn niet op de traditionele manier met fysieke winkels, maar kan ook via onder meer participaties binnen webplatforms. 

Naast samenwerkingen met e-commerceplatforms, wil Coolcat ook steeds meer partnerships sluiten met designers en celebrities. Onlangs werd al een eerste collectie op basis van een co-lab gelanceerd. “Dit vormt een van de pijlers onder ons herstel”, zei Vos daarover. In tegenstelling tot zusterketens MS Mode en America Today, wist Coolcat vorig jaar nog geen winst te boeken. Wel liep de negatieve ebitda terug van 9,8 naar 4,9 miljoen, maar ook de omzet daalde. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!