Consumentbestedingen rond feestdagen vallen dit jaar lager uit

Alles wijst erop dat Amerikaanse consumenten voor de feestdagen in 2004 minder uit gaan geven. Uit recent onderzoek van het NPD komt naar voren dat het enthousiasme voor grote en dure cadeaus niet groot is. Slechts 12% van de Amerikanen denkt dit jaar meer uit te geven dan in 2003; 18% gaat minder uitgeven en 69% verwacht dat hun bestedingen ongeveer gelijk blijven. Gemiddeld denken de respondenten dit jaar aan cadeaus 655 dollar uit te geven. In 2003 was dat 637 dollar. Mannen geven iets meer uit (666 dollar tegen 644 in 2003) en besteden tweemaal zoveel geld aan elektronica als vrouwen. Van de consumenten met een hoger inkomen denkt 14% meer uit te geven dan in 2003 en 17% minder, maar uiteindelijk komen hun bestedingen meestal hoger uit dan gepland. Van het bescheidener budget van de gemiddelde Amerikaan wordt 72% in 2004 besteed in discount winkels en 26% in warenhuizen. Slechts een derde van de ondervraagden verwacht geld uit te geven in speelgoedwinkels. Zo`n 40% denkt online aankopen te gaan doen en 24% zal zelfs zoveel mogelijk cadeautjes online aanschaffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!