Golden Wonder ten onder

Het fameuze chipsmerk Golden Wonder heeft uitstel van betaling aangevraagd. Het lijkt erop dat een van de oudste chipsmerken ter wereld en de uitvinder van de smaak-chips ten dode is opgeschreven. Golden Wonder heeft de strijd verloren met de grote merken in Engeland. De hoogtijdagen van Golden Wonder lagen in de jaren vijftig en zestig, toen het een van de bekendste merken was van Groot-Brittannië. Nu heeft PepsiCo 45 procent van de Britse chipsmarkt in handen en Golden Wonder 5 procent.

John Bland van Datamonitor: “PepsiCo heeft wereldwijde ervaring met het vaststellen van de behoeften van doelgroepen. Omdat vrouwen tussen 25 en 35 jaar onvoldoende chips aten, werd Walkers “Sensations’ Crips op de markt gebracht – met succes. Golden Wonder kan alleen nog zijn bestaande merken zo goedkoop mogelijk maken, maar dat betekent uiteindelijk zijn ondergang”. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!