Advertorial: Retail Safari: Ambacht als klantenbinder

Advertorial: Retail Safari: Ambacht als klantenbinder

De verwachting is dat in Nederland de online omzet dit jaar groeit naar ruim 26 miljard euro. Een groei van zeventien procent in vergelijking met vorig jaar. Hiermee komt het online omzetaandeel op ruim 25 procent. Daarnaast shopt de Nederlander dit jaar voor zo’n 455 miljoen euro online in het buitenland. Ruim dertig procent van de Nederlanders heeft al eens een aankoop gedaan bij buitenlandse webshops. Naast online is de fysieke winkel al lang niet meer per definitie de plek om aankopen te doen. ‘Inline’ aankopen winnen meer en meer terrein door het hybride gedrag van de millennials. 

De consument van morgen wil echter ook transparantie. Transparantie in herkomst, transparantie in toegevoegde waarde in de keten en transparantie van het productieproces. Deze trends en ontwikkelingen bij elkaar bieden kansen. Kansen om de fysieke winkel te verkiezen boven online. Beleving wordt vaak gebruikt als sleutelwoord binnen de retail. De winkel als plek waar je de klant laat zien hoe je product tot stand komt of waar de klant zelf kan meewerken aan de productie, kan leren over de productie, zijn of haar eigen twist eraan kan geven. Het ambacht is terug in de winkel(straat), op een podium als tegenhanger voor online aankopen, als klantenbinder en als storytelling. Maar dan wel in een eigentijds jasje: ambacht 3.0, hip en aansprekend voor de veeleisende consument. 

Welke ambachten hebben het in zich om een podiumplek te krijgen? Wat is de potentie van ambacht in opschalen. Wat is nog meer de toegevoegde waarde van ambacht voor de klant. Wat laten we wel zien aan de klant en wat juist niet? 

We bezoeken op 22 november meerdere concepten waar ambacht een prominente rol heeft gekregen in het concept of waar het concept op ambacht is gebaseerd. Kleinschalige initiatieven en ook grote spelers komen aan bod. We gaan met elkaar het gesprek rondom ambacht als beleving, een actuele trend als tegenhanger van de online beweging. Wees er snel bij en laat je inspireren hoe je jouw business kunt verrijken door ambacht op een podium te zetten. 

Voor lezers van RetailTrends zijn een beperkt aantal (gratis) plaatsen gereserveerd. Zo kun je gratis en vrijblijvend kennis maken met Retail Safari. Geef je op door een e-mail te sturen aan: jw@retail-safari.nl. Wie het eerst komt, gaat mee.  

Het programma wordt begeleid door Suzanne van Kuijen van Blurring Connections.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!