Open32 maakt winst, Sissy-Boy en Tumble 'N Dry niet

Open32 maakt winst, Sissy-Boy en Tumble 'N Dry niet

Brand Retail Group heeft over vorig jaar een verlies van 21,8 miljoen euro in de boeken geschreven. Dat blijkt uit de jaarrekening van de eigenaar van ketens als Open32 en Sissy-Boy. Een jaar eerder stond het modeconcern, dat toen nog Varova heette, voor veertien miljoen euro in het rood.

Investeringsmaatschappij Varova wilde een internationaal merkenplatform bouwen, maar zag vorig jaar van die plannen af. De hele portefeuille werd overgedragen aan Standard Investments, waarna kleinere spelers als Kings of Indigo werden verkocht. Gsus werd eerder dit jaar failliet verklaard.
De netto-omzet van Brand Retail Group is vorig jaar met zo’n vijf procent opgelopen naar 141,7 miljoen euro. Veruit het grootste deel daarvan wordt in Nederland behaald (124,6 miljoen), gevolgd door België (9,5 miljoen) en Duitsland (4,4 miljoen).

Open32, Sissy-Boy en Tumble ’N Dry zijn de drie grootste ketens van Brand Retail Group. Het eerstgenoemde bedrijf zag zijn winst vorig jaar ruimschoots halveren naar iets meer dan een miljoen euro. De omzet van B32 Groep, waar ook het merk Silvercreek onder valt, liep met acht procent op naar 52,4 miljoen euro.

Extra financiering
Bij Sissy-Boy liep de omzet in het afgelopen boekjaar, dat eind januari eindigde, met 11,6 procent op naar 55,2 miljoen euro. Tegelijkertijd nam het verlies toe van een miljoen naar 2,5 miljoen euro. Tumble ’N Dry kwam over 2017 hetzelfde bedrag tekort, na een jaar eerder nog zeven ton winst te hebben geboekt. Het kinderkledingmerk zag zijn omzet met 13,4 procent toenemen.

De financiële positie van beide modeketens is zwak, maar voor dit jaar wordt een positief bedrijfsresultaat verwacht. De resultaten over het eerste halfjaar bleven echter achter bij de begroting. Brand Retail Group financiert Sissy-Boy en Tumble ’N Dry in ieder geval nog tot juli volgend jaar, waarna nieuwe afspraken gemaakt worden.

Het moederbedrijf zelf wordt deels gefinancierd door B32 Groep, dat vorig jaar een lening van een miljoen euro verstrekte. Verder sprongen de aandeelhouders dit jaar bij met een extra financiering van 5,8 miljoen euro. Brand Retail Group heeft een negatief eigen vermogen van bijna 35 miljoen euro.

Reacties

Dat is slecht nieuws voor het retail landschap. Investeerders blijven geen geld pompen. Ben erg benieuwd hoe dat positieve resultaat gerealiseerd gaat worden. De herst is extreem warm en we hebben gezien hoe dat in eerdere jaren "gebruikt" werd (V&D, Etam) om de ondergang aan te wijten.

Geplaatst door Machiel R op 2 november 2018 om 13:35

"Brand Retail Group financiert Sissy-Boy en Tumble ’N Dry in ieder geval nog tot juli volgend jaar, waarna nieuwe afspraken gemaakt worden."

Kan Retailtrends nagaan of dit juist is?
Dit betreft dus een uitspraak in november 2018, dat is niet zo lang geleden.

Geplaatst door Simon . op 31 maart 2019 om 12:30

Laatste nieuws









RetailTrends