Zalando heeft in het derde kwartaal een omzetgroei van ‘slechts’ 11,7 procent doorgemaakt. Het verlies liep op van 11,1 naar 41,7 miljoen euro, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het Duitse modeplatform.
Zalando stelde afgelopen september al zijn omzet- en winstverwachting voor dit jaar naar beneden bij, als gevolg van de ‘langdurige en ongewoon warme zomerperiode’. De omzet van de etailer groeit doorgaans met minstens twintig procent.
De totale omzet kwam in het derde kwartaal uit op 1,2 miljard euro. De aangepaste ebitda was bijna 39 miljoen euro negatief. “We zijn duidelijk niet gelukkig met onze financiële resultaten in het derde kwartaal”, reageert co-ceo Rubin Ritter, die nu op een ‘sterke afsluiting van het jaar’ mikt. In de laatste drie maanden wordt een omzetgroei van twintig tot 25 procent verwacht. Dat komt overeen met de verwachte groei voor het volledige boekjaar.
In 2020 wil Zalando goed zijn voor in totaal tien miljard euro aan verkopen. Daarbij wordt ook de omzet van het toenemende aantal verkooppartners meegerekend. Voor de eigenlijke omzet van Zalando wordt alleen gekeken naar de commissie, die het platform opstrijkt.
In het novembernummer van RetailTrends staan we uitgebreid stil bij de ambities van Zalando. Zo helpen circa tweeduizend techmedewerkers bij het bouwen van een ecosysteem voor de modewereld. Ben je nog geen member van RetailTrends? Klik hier voor meer informatie.
Reacties 0