Witgoedfabrikant Miele opent volgend jaar een tweede eigen winkel in ons land. Er komt een flagshipstore in het Museumkwartier in Amsterdam, laat topman Stefan Verhoeven weten aan RetailNews.
Miele beschikt nu al over een experience center bij het hoofdkantoor in Vianen. In Amsterdam komt daar – waarschijnlijk in maart of april volgend jaar – een ‘small experience center’ bij. “Met een extreme focus op beleving en het ervaren van producten”, vult Verhoeven aan.
Miele had voorheen ook een brandstore in Den Haag, die werd gerund door een franchisenemer van United Retail. Hij sluit niet uit dat er meer eigen winkels worden geopend, maar er liggen geen concrete plannen. “We hebben niet aan de makelaar gevraagd om ook eens panden te zoeken in Rotterdam en Maastricht.”
De fabrikant heeft volgens Verhoeven in Vianen en Den Haag gemerkt ‘hoe complex retailen is’. “We willen eerst zorgen dat we kunstje echt onder de knie krijgen, voordat we eventueel gaan uitrollen.” In andere landen buiten West-Europa is het voor het merk gebruikelijk om binnen een land meerdere winkels te runnen, stelt hij. “Binnen Europa zijn we wel de eerste met dit nieuwe concept.”
De eerste winkel volgens het nieuwe concept werd afgelopen juli geopend in Toronto. Bekijk de beelden op RetailTrends.
Sahista Djorai 24 sep, 13:06