Singles' Day levert Alibaba weer recordomzet op

Singles' Day levert Alibaba weer recordomzet op

Alibaba heeft met 31 miljard dollar opnieuw een recordomzet geboekt op Singles' Day. Het record van vorig jaar, toen 24,3 miljard werd omgezet, werd om vijf uur ’s middags al gepasseerd. 

Jaarlijks wordt het evenement afgetrapt met een gala waar verschillende lokale sterren optreden. Ruim 240 miljoen Chinezen stemden hun televisie af op de show. Om twaalf uur stroomden de eerste bestellingen al binnen. Volgens Chinese media werd in de eerste vijf minuten al zo’n drie miljard dollar omgezet. Singles' Day had de totale omzet van de Amerikaanse koopjesdag Black Friday, die vorig jaar vijf miljard dollar opleverde, al na twintig minuten overtroffen. 

Singles' Day werd in de jaren negentig bedacht door vier alleenstaande studenten die Valentijnsdag verafschuwden. Omdat 11 november uit vier enen bestaat, werd voor deze datum gekozen om het alleen zijn te vieren. Op deze dag biedt Alibaba producten aan met grote kortingen. Singles' Day is inmiddels uitgegroeid tot een koopfestijn waar ook internationaal steeds meer aandacht aan wordt geschonken. Bol.com haalde het fenomeen vorig jaar naar Nederland. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!