Lesara in financiële problemen

Lesara in financiële problemen

Online modediscounter Lesara heeft in Duitsland uitstel van betaling aangevraagd. De oorzaak ligt volgens bronnen van manager magazin in problemen met een nieuw logistiek centrum.

Lesara zou veertig miljoen euro hebben geïnvesteerd in een nieuw dc in Erfurt, dat in augustus open ging. Leveringen zouden sindsdien grote vertragingen hebben opgelopen en retourzendingen werden verkeerd verwerkt. Terwijl de klachten zich bleven opstapelen, bleef een oplossing uit.

Om de kosten te drukken heeft Lesara zich al teruggetrokken uit Spanje en Zweden. Lesara zegt in een verklaring dat het uitstel van betaling onvermijdelijk was door problemen met de financiering van de sterke groei de laatste maanden. ‘We hebben er vertrouwen in dat we binnenkort een duurzame oplossing voor het bedrijf zullen bereiken die het voortbestaan en de uitbreiding zal waarborgen’, klinkt het.

De surseance is opvallend, omdat Lesara in juli nog dertig miljoen euro vers groeikapitaal ophaalde bij zowel nieuwe als bestaande investeerders. Een jaar daarvoor werd al eenzelfde bedrag opgehaald. Eind september werd in Berlijn een eerste tijdelijke winkel geopend, die de opmaat moet zijn naar de fysieke winkelstraat.

Lesara was vorig jaar goed voor een verlies van vijftien miljoen euro bij een omzet van 71 miljoen. Het platform is in zo'n 25 landen actief, waaronder Nederland.
 

Reacties 19


Micheline Blereau 24 jun, 17:07

Fitnesssneakers terug gestuurt ,maar nog geen geld gezien ,


Marie-Jose Huijnen 28 mrt, 14:06

Ik had 2 bestellingen lopen en betaald bij Lesara. De 1ste bestelling van 23 februari heb ik het geld van Lesara terug gekregen vorige week. De 2de bestelling van 1 maart heb ik vandaag ontvangen. Dus Eigenaar Mr Roman Kirsch is toch alles proberen goed te afhandelen. ????


Corry Dekker Vienerius 26 mrt, 16:24

Mooie boel hoe zit het met garantie die toegezegd is door Lesare

Na verschillende mail,s nog geen antwoordt kan zeker ftuiten naar mijn sullen


Mieke Boskma 20 mrt, 14:11

Heb vorige week pakje binnen gekregen ,maar helaas paste het niet dus terug sturen €6,95 koste dat . Maar nu lees ik failliet dus kijken of ik mijn geld terug kan boeken helaas kan niet . Wilde bellen maar helaas lukt niet . Nu opzoek hoe krijg ik mijn geld terug .


Karina Scheers 13 mrt, 10:49

Bestelling geplaatst op 2maart en betaald,levering ten laatste 11 maart maar niets ontvangen.


W Schoelitsz 12 mrt, 13:12

Als ik dit had geweten! een bestelling geplaatst op 3 maart 2019 en betaald, helaas.
nu 12 maart, nog niets binnen maar wel mailtjes van Lesara met 'we stoppen ermee. bestel nu alles voor onder een tientje'.
mail gestuurd met de vraag of ik nog überhaupt iets krijg of mijn geld terug. Geen antwoord tot op heden.....


Marie-Jose Huijnen 9 mrt, 14:27

2 Bestellingen gedaan op 23 febr. en 1 maart en hiervoor € 84,92 betaald.
Gemaild naar Lesara en geen antwoord gekregen. Via facebook gevraagd wanneer ik mijn bestelde kleding kreeg. Krijg antwoord van ene Rosanne van Lesara en deze meld: Je pakketje is ingepakt en staat klaar in het pallet. Binnen 48 uur wordt het verstuurd. Dit is al een week later en heb nog niks ontvangen. Ik hoop dat mijn betaling toch terug te ontvangen.

Groetjes, Rosanna


Tineke Hettema 5 mrt, 16:54

Ben benieuwd, vorige week bestelling gedaan en gelijk betaald. Lees nu pas de recentie. Afwachten dus.


E M 5 mrt, 16:06

2 weken terug bestelling geplaatst. Wel ontvangen maar een t-shirt is niet afgezoomd en er ontbreekt stof aan het voorpand. Dat krijg ik nooit meer vervangen. Schandalig dat je onafgewerkte troep verkoopt.


Maria Van looy 2 mrt, 00:28

Ben eens benieuwd vandaag bestelling gedaan en betaald voor ik al die negatieve reacties las in België hopelijk komt het goed


guy van driessche 15 feb, 11:23

bestellen en factuur gaat snel,eens betaald is het om zeep.bestaald op 2 feb 93,46€ en geen bestelling mogen ontvangen,ook geen track&trace . beantwoorden ook niet op mails,rechtuit schandalig. ZO GOED ALS FAILLIET en nog doen alsof er niks aan de hand is. De maximum proberen op te strijken. oh ja, ik krijg wel geen reclame meer sinds ik hen achter mijn bestelling vroeg.


Brigitte V Denderen 29 dec, 20:59

Ik heb een besteling gedaan en de besteling ontvangen.naar gelijk weer terug gestuurd wat het was de klein en het was toch niet wat ik ervan had verwacht. Nu na 6 weken nog steeds de retourzending niet verwerkt. Maar de incasso gaat moeilijk doen. Meerdere keren gemaild en gebeld ze zijn nog steeds op cursus , totaal geen reacties. Vind dit belachelijk als ik dit had geweten dan had ik het niet gedaan. Achteraf of gelijk betalen je geld ben ik kwijt


Harm Bleijenberg 11 dec, 13:53

Ik was erg geschrokken van alles op media, heb gisteren lesera gebeld dat ik mijn geld terug wilde, ik zat al 3 weken te wachten op mijn bestelling. Maar tot mijn verbazing het geld toch ruim 200 euro stond vandaag al op mijn bankrekening daar ze zeiden dat het 7 dagen zou duren


C.J Straat 11 dec, 08:48

Service is slecht men staat je niet goed ter woord is bestelling gestopt komt als nog 8 wk later, met vraag of onmiddellijk terug wil sturen ,omdat anders steel van lesara,omdat geen recht had op deze bestelling.
Nee wacht nog op zelfde bestelling terug, dan niet meer bestellen.
Wil niet als een dief behandelt worden.
En omdat men zei:bestelling had nooit gestopt kunnen worden,zegt men mijn collega was u waarschijnlijk zat.
Omdat informatie had gevraagd.
Onrespectvol.
Hou je behandelt wórdt.


Els Oudesluys 4 dec, 12:01

Nou ja dan weet ik nu dus waarom mijn betaalde bestelling maar niet komt
en hoef er dus ook niet meer op te wachten dus


Nellie ten Napel 3 dec, 12:11

Ik heb mijn bestelling ook niet ontvangen gelukkig betaal ik achteraf


Liesbeth Kraai 1 dec, 13:56

Shit, vandaar dat ik mijn pakket ook niet krijg, leuk zeg, net voor 5 dec????


Powerwebshop Powerwebshop 21 nov, 23:42

Inkoop gedaan maar nooit geleverd hierdoor moeten wij ook weer onze klanten teleurstellen.
Onze partij is betaald en deze investering zijn we kwijt.
Wij zullen er alles aan doen om overal via social media mensen te waarschuwen.
Wij gaan ervan uit dat deze failliet is.


Carla Bakker 17 nov, 22:36

Sinds verzending 2 nov geen bestelling ontvangen wel betaalt. Ik wil mijn betaalde goederen

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!