Op dinsdag 4 december 2018 is het Nationaal Militair Museum te Soest het toneel van de Retail Innovation Summit 2018. Op deze inspirerende locatie brengt AXI retail professionals en partners samen voor een dag die bol staat van retail innovatie. We bieden Retail Nederland een middagprogramma met de nieuwste ontwikkelingen, technologieën, quick wins en best practices. Als retailer kan je kosteloos deelnemen aan de summit.
Ontdek de highlights van het programma
Aan de hand van boeiende reference cases bespreken experts de praktische inzetbaarheid van nieuwe technologieën in de retail business.
The empowered customer - digitalisation of retail
Kim Ellerman, Business Consultant Retail @Q&A Consultancy
Kim vertelt hoe retailers beter kunnen inspelen op digital natives en digital immigrants. Ontdek de negen dominante shopper needs waar je als omnichannel retailer dient op in te spelen. Tenslotte zal Kim dé zes trends beschrijven die de groei van retailers tijdens de komende jaren zullen bepalen.
IoT & how to use RFID data to improve the customer journey
Frank Boelen, Managing Partner @4Synergy
Op basis van zijn ervaringen als Senior Director IT bij Foot Locker en zijn werk voor andere retailers licht Frank zijn visie toe op het gebruik van Internet of Things en RFID binnen de retail. Frank belicht het belang van item-level inzichten bij de uitwerking van een omnichannel strategie. In een aantal praktische stappen vertelt hij hoe je als retailer een succesvolle RFID business case opstelt en tot uitvoer brengt.
How electronic shelf labels can reinvent the retail experience
Michael Unmüssig, Chief Marketing Manager @SES-imagoTag
Aan de hand van een inspirerende business case legt Michael uit hoe je via het gebruik van Electronic Shelf Labels nieuwe shopping experiences creëert en winkeloperaties automatiseert. Aansluitend reikt Michael best practices aan over hoe je dynamic pricing kunt inzetten in de fysieke winkel om de omzet te laten groeien.
How machine learning is reshaping the product range optimization process
Leander van Dongen, Owner @Aorta
Leander legt uit hoe fashion retailer G-Star de omzet per bezoeker met 5% wil verhogen door de inkoop te versnellen, rekening houdend met trends en seasonality. Hij verduidelijkt hoe een op machine learning gebaseerde merchandise planning oplossing toelaat om via frequentere drops de juiste producten met de juiste maten en de juiste diepte in de juiste winkels te leveren.
How chatbots can give retail a customer experience boost
Gerben de Boer, Solution Sales Mobile & Digital Experience @Oracle
Gerben introduceert de NextGen chatbots. Intelligente bots die gebruik maken van Artificial Intelligence om natuurlijke gesprekken met consumenten te voeren. Hij legt uit hoe deze bots elk facet van de retail branche zullen transformeren en de klantervaring drastisch zullen verbeteren.
Veel ontdekken op het innovatieplein
Op het innovatieplein geven CM, SES-imagotag, Zebra, Oracle, AXI, 4Synergy, InRiver en Recentes je demo's van nieuwe retail software- en hardwareoplossingen. Bezoek zeker het innovatieplein om kennis en best practices uit te wisselen en om te netwerken met collega's en partners.
Book your seat. Free entrance. Only for Retailers.
Op www.axiretail.com/summit2018.html maak je kennis met het volledige programma en alle sprekers. Als retailer kan je kosteloos deelnemen aan de summit. Voorafgaand kan je het Nationaal Militair Museum bezoeken: een echte aanrader.
Deelnemende partners
De Retail Innovation Summit 2018 is een initiatief van AXI in samenwerking met toonaangevende partners uit de retailbranche
Reacties 0