'Black Friday voor consument vooral een online feestje'

'Black Friday voor consument vooral een online feestje'

Bijna driekwart van de Nederlandse consumenten die van plan is te shoppen voor Black Friday, gaat alleen online op zoek naar deals. Daarmee staat ons land internationaal in de hoogste regionen, blijkt uit onderzoek van management consultancy Oliver Wyman onder negenduizend consumenten in zeven landen.

In het Verenigd Koninkrijk kijkt nog een iets groter deel van de consumenten alleen online, terwijl dit in Frankrijk nog niet eens de helft is. In Duitsland en de Verenigde Staten gaat het om respectievelijk 67 en 61 procent. Verder geeft slechts vijftien procent van de Nederlandse Black Friday-shoppers aan alleen naar fysieke winkels te gaan. 

Uit het onderzoek blijkt dat acht op de tien Nederlanders pas iets koopt vanaf dertig procent korting. Kleding is het meest gewild tijdens het koopjesweekend, gevolgd door elektronica en sportartikelen. Kopers in Nederland zijn van plan gemiddeld 286 euro uit te geven. 

In de winkelstraten wordt het steeds drukker op Black Friday, merkte Bureau RMC onlangs al op. Het wordt komende vrijdag naar verwachting twintig procent drukker dan vorig jaar.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!