De befaamde Food Hall van de Britse warenhuisketen Harrods in hartje Londen ondergaat een grondige makeover. Deel twee van Taste Revolution, zoals het complex voortaan heet, werd onlangs afgerond. Na de Roastery & Bake Hall is er nu de Fresh Market Hall, waar al het verse eten voor iedere dag in optima forma wordt gevierd.
Het hart van Fresh Market Hall wordt gevormd door Deli, waar een reeks klassiekers als beef Wellington en zalm en croûte ter plekke wordt bereid, net als nieuwe gerechten zoals Aziatische 'slow-cooked beef short rib' en truffelmacaroni en kaas. Alle gerechten worden de hele dag door vers bereid door de 150 chef-koks van Harrods, die ingrediënten gebruiken die rechtstreeks afkomstig zijn uit de Food Halls.
De befaamde Food Hall van de Britse warenhuisketen Harrods in hartje Londen ondergaat een grondige makeover. Deel twee van Taste Revolution, zoals het complex voortaan heet, werd onlangs afgerond. Na de Roastery & Bake Hall is er nu de Fresh Market Hall, waar al het verse eten voor iedere dag in optima forma wordt gevierd.
Het hart van Fresh Market Hall wordt gevormd door Deli, waar een reeks klassiekers als beef Wellington en zalm en croûte ter plekke wordt bereid, net als nieuwe gerechten zoals Aziatische 'slow-cooked beef short rib' en truffelmacaroni en kaas. Alle gerechten worden de hele dag door vers bereid door de 150 chef-koks van Harrods, die ingrediënten gebruiken die rechtstreeks afkomstig zijn uit de Food Halls.
Naast Deli vinden bezoekers het groente- en fruitaanbod, waar klanten kunnen kiezen uit verse producten van het seizoen. Bij de zogenoemde 'groenteslagerij' kunnen klanten zelf een gerecht creëren door verschillende groenten te hakken en elke gewenste groentemix samen te stellen. De vis- en vleescounters vieren zowel Britse producten als internationale aanwinsten. Zo heeft The Butcher zowel een selectie van speciale Britse rassen als exclusieve vleessoorten van over de hele wereld, waaronder Kobe, Wagyu en Iberisch varkensvlees. Iedere ruimte in de nieuwe markthal wordt gekenmerkt door uit zwart metaal gesneden, verlichte banners, die representatief zijn voor elke voedselcategorie. Dat moet de navigatie in de hal vergemakkelijken.
Harrods is altijd een leider geweest in de wereld van goed eten, zegt directeur food & home Chris Dee van het luxe warenhuis. Met de nieuwe markthal gaat Taste Revolution volgens hem een volgende fase in. "Fresh Market Hall viert onze ongeëvenaarde toegang tot 's werelds beste leveranciers, evenals de vaardigheden van onze getalenteerde interne koks."