'Black Friday bij overgrote meerderheid consumenten bekend'

'Black Friday bij overgrote meerderheid consumenten bekend'

Bijna negen op de tien Nederlandse consumenten weten wat Black Friday is. Dat is een stijging van twintig procent ten opzichte van vorig jaar, blijkt uit onderzoek van Motivaction onder ruim duizend Nederlanders.

Generatie Z is het best bekend met het koopjesevenement, terwijl de bekendheid afneemt naarmate de leeftijd van de respondenten stijgt. 47 procent van de ondervraagden zegt de dag ‘goed’ te kunnen plaatsen, 38 procent kan dat ‘redelijk’.

Het percentage consumenten dat dit jaar verwacht op zoek te gaan naar koopjes, bedraagt 26 procent. Vorig jaar was dat nog maar veertien procent. Bij Generatie Z ligt de verwachte participatiegraad met 45 procent het hoogst, gevolgd door veertig procent onder millennials.

Slechts een kleine groep van elf procent is ervan overtuigd dat de Black Friday-kortingen bijzonder zijn, blijkt verder uit de studie. Een veel grotere groep van ruim de helft is sceptisch en trekt de uitzonderlijkheid van de aanbiedingen in twijfel.

Volgens het onderzoek verwachten de Black Friday-shoppers dit jaar gemiddeld 203 euro uit te geven, vijftien euro meer dan vorig jaar. Management consultancy Oliver Wyman kwam in zijn eveneens deze week gepubliceerde studie uit op 286 euro per persoon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!