C&A vernieuwt en breidt uit in Mexico

C&A vernieuwt en breidt uit in Mexico

C&A heeft vorige week zijn eerste flagshipstore volgens een nieuw concept in Mexico-Stad geopend. De modeketen hoopt binnen drie jaar te groeien naar negentig à honderd winkels in het land. 

C&A wil jaarlijks zo’n vijf nieuwe winkels openen en er negen in een nieuw jasje steken. De nieuwe vestigingen worden uitgerust volgens het zogenoemde fashion market-concept, dat zich kenmerkt door een lichte en warme uitstraling. Klanten moeten daar het gevoel krijgen alsof ze over een Mexicaanse markt lopen. “We concentreren ons op de uitbreiding in Mexico-Stad, omdat dit het centrum voor mode en trends is”, zegt ceo Kelly Kroger van C&A Mexico tegenover Forbes.

Voor dit jaar staan in ieder geval nog twee openingen in de hoofdstad gepland. C&A verwacht dit jaar af te sluiten met zo’n 75 winkels in Mexico. Verder denkt de retailer eraan om op de middellange termijn een webshop te openen in het land.

Mexico is een van de drie niet-Europese landen waar C&A actief is. Het van oorsprong Nederlandse modebedrijf heeft ook winkels in Brazilië en China. In Europa vernieuwt de winkelketen dit jaar 181 vestigingen.
 

RetailTrends