Almelose binnenstad en meubelboulevard begraven de strijdbijl

Almelose binnenstad en meubelboulevard begraven de strijdbijl

Winkeliers in de binnenstad van Almelo en de perifere Lifestyle Boulevard werken voortaan samen aan een attractief winkelaanbod. Beide partijen zetten volgens Tubantia een punt achter hun onderlinge concurrentiestrijd.  

Lange tijd was er onrust tussen de ondernemers in de binnenstad en op de meubelboulevard. Uit angst om klanten mis te lopen, gingen beide winkelgebieden de strijd met elkaar aan. Dat leidde tot een versnippering in het Almelose winkelbeleid. Na twee jaar onderhandelen is de samenwerking aangekondigd in de ‘Retailagenda Winkelstad Almelo’. 

De agenda bevat concrete plannen voor een ‘samenhangende koers voor het hele winkelen in Almelo’. Zo moeten onder meer de grenzen van de beoogde compactere binnenstad duidelijk worden vastgesteld. Al jarenlang is er een debat gaande over de huidige winkelstraat die te lang zou zijn. De winkels zouden meer gecentreerd bij elkaar moeten komen. 

Ook komt er meer aandacht voor de invulling van leegstand in het centrum en het verbeteren van routes, parkeerverwijzingen en parkeren. Daarnaast wordt er gekeken naar de herontwikkeling van de Lifestyle Boulevard en komt er een overzicht van beschikbaar vastgoed in het centrum. In het voorjaar moet het volledige lijstje met prioriteiten klaar zijn.  

De Almelose winkelstad wil zich richten op het noorden, noordwesten en noordoosten. De stad wil niet de concurrentie aangaan met Hengelo of Enschede. Volgens de ondernemers bevat het eigen gebied tweehonderdduizend mensen. Wanneer deze de weg naar Almelo terugvinden, zijn de ondernemers tevreden.  
 

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends