Talpa denkt aan een eigen webwinkel

Talpa denkt aan een eigen webwinkel

Talpa Network wil meer inzetten op e-commerce om het digitale bereik te vergroten. Eigenaar John de Mol zou zelfs dromen over 'een grote webwinkel à la bol.com', zeggen topmannen Peter de Mönnink en Pim Schmitz in een interview in NRC.

Internationale bedrijven als Google, Facebook, Netflix, Amazon en Alibaba bepalen volgens Talpa het medialandschap. Om strijd om consumenten en advertentie-inkomsten met deze giganten aan te kunnen, wil het bedrijf de gebruikers overal kunnen volgen. Als een soort 'big brother' van de consument wil het bedrijf dag en nacht data verzamelen en gedrag en voorkeuren registreren. Daar zou ook het bewerkstellingen van een aankoop een belangrijk onderdeel van zijn. 

"Je kunt geen mediabedrijf meer zijn zonder e-commerce", stelt Schmitz. "Iemand die reclame maakt voor keukens wil meer keukens verkopen." Als grootste mediaconcurrent noemt hij supermarktketen Albert Heijn. "Die hebben met Appie Today een online kanaal, ze hebben de Allerhande, ze kunnen klanten volgen via de bonuskaart en ze hebben bol.com.” 

De eerste stappen op het gebied van e-commerce heeft Talpa inmiddels gemaakt. Sinds vorig jaar is Emesa, het bedrijf achter de website vakantieveilingen.nl, onderdeel van John de Mols Talpa Network. 
 

Reacties 1


Peter Broeder 27 nov, 16:10

Die droom (grootste TV webwinkel van NL) herken ik van John de Mol, hij droomde om traditionele uitgevers zoals Sanoma te overtreffen. Sanoma koppelde alweer jaren geleden webshops aan titels (bijv. VT Wonen). In een heel oud artikel las ik al dat John alles te koop wilde aanbieden (product placement) wat op TV zichtbaar, zoals in drama series of info programma's. De TV Web integratie kan u werkelijkheid worden.
Hoe kom je als TV kijker in de webshop,....2e scherm, of extra "klik"laag over het TV / PC beeld.... als je klikt op een product komt het in de winkelwagen of kijkwagen, later of direct kan je naar de landingspagina van het product …..

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!