H&M trekt de stekker uit Cheap Monday

H&M trekt de stekker uit Cheap Monday

H&M stopt na achttien jaar met het eigen kledingmerk Cheap Monday. De laatste fysieke winkel in Londen en de internationale webshop sluiten op 31 december hun deuren.

H&M zegt in een toelichting zich te willen richten op zijn kernactiviteiten. Cheap Monday heeft volgens het modebedrijf een ‘tradtitioneel wholesalemodel’, dat als gevolg van verschuivingen in de markt met grote uitdagingen te maken kreeg. De omzet- en winstontwikkeling van het label liet al langere tijd een negatieve trend zien. "We moeten ons bedrijf voortdurend ontwikkelen en kiezen waar we in investeren”, zegt head of new business Anna Attemark van H&M.

Het afbouwen van Cheap Monday start per direct en moet in juni 2019 zijn afgerond. Alle tachtig medewerkers van het merk verliezen hun baan. Zij worden door H&M begeleid naar ander werk binnen of buiten het modeconcern.

Alle andere merken binnen de 'new business'-tak van H&M ontwikkelen zich volgens Attemark positief en hebben een ‘groot potentieel’, zowel in fysieke winkels als digitaal. De overblijvende zustermerken zijn Cos, & Other Stories, Monki, Weekday, H&M Home, Arket en Afound. Afgezien van de laatstgenoemde hebben alle labels een of meerdere fysieke winkels in Nederland.

RetailTrends