Unrobe is tijdens het jubileumevent van Vedis verkozen tot New Retail Champion 2018. Daarmee mag het duurzame modemerk zich een jaar lang het ‘meest innoverende en relevante’ retailconcept noemen.
Unrobe was samen met Beerwulf, Gerrard Street en Homie genomineerd voor de prijs. De vier concepten waren geselecteerd uit een lijst van zo’n 35 retailers. Unrobe won uiteindelijk nipt met dertig procent van de stemmen. Zowel de leden als een vakjury, die onder meer bestond uit Hans Anders-topman Bart van den Nieuwenhof en Leen Bakker-ceo Debbie Klein, konden hun stem uitbrengen.
Unrobe is een Nederlands kledingmerk dat als doel heeft de ‘mode-industrie uit te kleden’ op het gebied van productie, gebruik van grondstoffen en prijs. Unrobe laat precies zien hoe de prijs van kledingstukken tot stand komt. Daarnaast kunnen klanten via een QR-code zien waar het product is gemaakt en door wie. Het label zegt door zijn direct-to-consumermodel prijzen te hanteren die lager liggen dan die van traditionele merken.
Unrobe krijgt als winnaar een reis naar de National Retail Federation in New York en een cheque van vijfduizend euro voor strategische retailadvies. Het modelabel is de opvolger van Koeckebackers, dat de prijs vorig jaar won. In 2015 en 2016 wonnen respectievelijk Fanfiber en Denoism.
Reacties 0