Bauhaus maakt zich op voor 'het jaar van de e-commerce'

Bauhaus maakt zich op voor 'het jaar van de e-commerce'

Bauhaus Nederland heeft Max Bierlee per 1 januari benoemd tot hoofd e-commerce. De voormalige webshopmanager van Hornbach is sinds april al in dienst als projectmanager e-commerce bij Bauhaus.

Bierlee krijgt als taak mee om met zijn team de webshop van Bauhaus Nederland neer te zetten. Het komende jaar wordt ‘het jaar van de e-commerce’, stelt de Duitse bouwmarktketen. Naast de bestaande vestigingen komt er een webshop als afzetkanaal bij. Vanaf dat moment kan iedereen in Nederland in aanraking komen met het merk en concept van Bauhaus, stelt Bierlee. “We zijn dan niet meer slechts in een aantal regio’s vertegenwoordigd, maar worden in één klap een landelijke speler.”

Bauhaus laat verder weten dat Alex Scherff begin volgend jaar officieel begint als hoofd inkoop. Hij wordt eindverantwoordelijk voor het inkoopbeleid van de retailer in ons land. Hij moet de strategie voor assortiment en prijs bepalen en bewaken en het inkoopbeleid naar de presentatie en verkoop vertalen, zowel in de vestigingen als online.

Bauhaus beschikt momenteel over drie vestigingen in ons land en heeft de ambitie om door te groeien naar vijftien filialen. In heel Europa zijn 275 vestigingen te vinden, verdeeld over negentien landen.

RetailTrends